Grafomániákus Laikus

Grafomániákus Laikus

Fahéjas- karamellás kenyérformás finomság

2014. november 02. - Evi@na

Az eredeti receptet egy kolléganőm ajánlotta és itt található. Az ő tanácsára a fűszerkeveréket fahéjjal helyettesítettem és így is tökéletes.
Ha a leírásom nem lenne egyértelmű, segíthetnek az eredeti oldalon található képek.

Hozzávalók:

350 g fehérliszt
160 g tej
20 g élesztő
50 g vaj
1 tojás
1 teáskanál só (upsz én ezt kifelejtettem)
30 g barna cukor

Töltelék:
2 teáskanál fahéj
80 g barna cukor
70 g olvasztott vaj

1.  Az élesztőt feloldom 3 kanál langyos tejben, majd félreteszem.
2. A maradék tejjel összekeverem a cukrot és felolvasztom benne a vajat óvatosan. Én gáz fölött csináltam.
Nagyon vigyázni kell, hogy ne forrjon túl, a lényeg, hogy majd ne legyen meleg, különben megfőnek az élesztőgombák. Beleütöttem egy tojást is.
3. Beleteszem a lisztet egy keverőtálba, hozzáadom a tejes masszát és az élesztőt. Na és persze nem elfelejteni a sót sem. Ezt mind jól össze kell gyúrni, dagasztani (én kézzel, ha akarod te géppel).
4.) 40 percig pihentetem a tésztát meleg helyen, 40 perc elteltével előveszem, kinyomkodom belőle a levegőt, átgyúrom, és 10 percet újra pihentetem.
5. Ez alatt kivajazom, lisztezem a tepsit, előkészítem a gyúródeszkát és a nyújtófát. Egy 30 x 50 cm-es téglalapot formázok, melyet megkenek a nagyon puha vajjal (picit megolvasztottam mikróban).
6. Összekeverem a fahéjat a barna cukorral és egyenletesen a vajas tészta tetejére szórom. Egy evőkanálnyit félre kell belőle tenni, ezt majd akkor szórod rá, amikor már a formában van a tészta.
7. A kinyújtott tésztát a hosszabb felével párhuzamosan 6 egyenlő csíkra vágom, majd azokat egymás tetejére helyezem.
8. 6 egyenlő négyzetet vágok, majd belehelyezem őket a kenyérformába. Jöhet az egy ek-nyi töltelék a tetejére.
9. Hagyom pihentetni 40-60 percet, amíg a tészta ki nem tölti a formát.
10. Előmelegítem a sütöt 175 fokra, majd 30-35 perc alatt készre sütöm.
11. Sütés közben már minden bajom van, olyan finom illatok szállnak.

Így utólag esetleg almaszeleteket is lehetett volna közé tenni. Hm?

Jó étvágyat hozzá!

IMAG1294.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://epizodokeletembol.blog.hu/api/trackback/id/tr656858089

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása