Grafomániákus Laikus

Grafomániákus Laikus

Hogyan válik rémálommá a "shoppingolás"?

2016. július 14. - Evi@na

b89306c30adab28279b024d5f72f7da6.jpgNéztem magam a tükörben és csak az a kérdés járt a fejemben, hogy a divatcégek miért akarnak belőlünk, nőkből prostituáltat csinálni? 

Tegnap Budapesten voltam, kivételesen nem beszéltem meg találkozót senkivel, itt volt az alkalom, hogy szert tegyek egy-két nyári ruhára az állítólagos nagy leárazások közepette. Így hát munka után bevetettem magam a pláza sűrűjébe, gondolván, hogy másfél óra alatt könnyedén elintézem a kérdést.Teljesen szisztematikusan elkezdtem járni az üzleteket. Márkákat direkt nem írok, érdemi jelentősége úgy sincs, gyakorlatilag egy kivételével hasonló körülményeket tapasztaltam.
Az elképzelésem az volt, hogy egy klasszikus szabású, nem nehéz, de jó minőségű, lehetőleg pamut vagy len anyagból készült darabot vásárolok. 
Amikor előadtam ezen elképzelésemet az eladóknak, vakargatni kezdték a fejüket, aztán elém tették a kínálatot. Neon sárga, szexi nyári ruha, rózsaszín, fekete, meg mindenféle csiri-csáré overállok. Aztán elmondtam, hogy én egy irodában dolgozom, ott azért szükséges, hogy a vállaim lehetőség szerint fedettek legyenek. Mindenesetre elkezdtem felpróbálni néhányat a nagy nehezen kiválasztott esélyesek közül: felvettem, testhez simuló volt szinte mind 1-2 kivétellel. Ami közös volt bennük, hogy gyakorlatilag a fehérneműm tökéletesen átlátszott. Néztem magam a tükörben és csak az a kérdés járt a fejemben, hogy a divatcégek miért akarnak belőlünk, nőkből prostituáltat csinálni? Trendinek lenni egyet jelent azzal, hogy ízléstelenül egymás mellé vetett színek és anyagokból készült rongyokat aggatok magamra, amiből mindenem ki- vagy átlátszik?
Ezek után mentem tovább... tavaly sikerült kifognom egy csinos kis ruhát az egyik butikban, hátha idén újra szerencsém lesz... nem volt. Még egy mosást sem értek meg ezek az új ruhák, máris lebomlóban volt a cérna az ujjukon vagy akármelyik varrás mentén. Nem mellesleg itt ért az a kiábrándító élmény is, hogy leakasztottam egy csinos, kis fehér fölsőrészt, amit már felpróbálni nem volt kedvem a sok rúzs és alapozó láttán, ami a próbálgatások során a nyakára ragadt... 
Aztán továbbmenve elhaladtam az előtt az üzlet előtt, ahol egyszer vettem egy csinos, lila pamut fölsőt. Egészen jól megvoltunk mi ketten, a póló meg én, amíg fodrászhoz nem mentem, ahol pechemre lecsorgott a sampon a hátamon, melynek következtében gyakorlatilag a ruha elengedte a színét és egy nagy fakó pacni keletkezett rajta. Még viccesen kérdeztem is a fodrászt, hogy Domestossal mosta a hajam? :)
Végső elkeseredésemben bementem még egy prémium márkákat forgalmazó üzletbe is. Gyakorlatilag az 1-2 éves kollekciót láttam leárazva 120 000 Ft-ról 60 000 Ft-ra. Alig bírtam ennyiért ott hagyni...
Egyszer egy újságcikkben az áruházak vásárló közönségét "agymosott plázalakók"-nak titulálta az újságíró. Akkor kicsit rosszul esett, mert tegye a szívét a kezére az, aki még sosem tévedt be ilyen helyre és ne vásárolt volna bármit is. Vannak ugyanis jó minőségű ruhák, csak brutál nehéz kifogni. Viszont, ha az ember tényleg nem "ebben a világban" él, akkor elkezdi tudni ezt kívülről látni, és az az érzése lesz, hogy minket tényleg egy agyatlan tömegnek néznek, akinek mindent oda lehet vetni méregdrágán halmokban, koszosan, ízléstelenül, igénytelenül, nagy-nagy tömegben. És van rá igény, hiszen ha nem így lenne, ezt nem tehetnék meg velünk.
A befutó egyébként egy kis gödöllői butik lett, ahol az eladó nem akart rámtukmálni olyan ruhát, ami nyilvánvalóan semmilyen tekintetben nem illett hozzám, hanem segített a sokból azt az egyet kiválasztani, ami pedig maradéktalanul. Drágább volt, mintha egy leértékelt (nézd meg a szót, egyébként sokat elmond: nincs értéke) darabot vettem volna, de ez egy természetes anyagú, jó szabású darab. Ráadásul magyar üzlettulajdonossal. 

Nem általánosításnak szánom a mai bejegyzésem, mert mint korábban is írtam, lehet a plázában is jó minőségű darabokat találni, csak nehezen. Fehérneműt legutóbb, ami pamut és kényelmes és megfizethető is, a veresi piacon találtam. Gondoltad volna?
Most legszívesebben kérném a tanácsotokat, hogy ti hol vásároltok?
Talán mondanátok a turkálókat, ott én is fogtam már ki jó ruhát, de összeségében frusztrál, hogy abból is kevés az igényes és iszonyúan meg kell nézni, hogy nehogy lyukas vagy foltos legyen. Aztán azok sem olyan olcsók...
Nos, kíváncsian várom a véleményeteket!

P.S. Csak nekem para a biztonsági őrök állandó vizslatása a plázákban és a csipogóktól való félelem, ami gyakorlatilag akkor is bekapcsolhat, ha nem is loptál el semmit?

A bejegyzés trackback címe:

https://epizodokeletembol.blog.hu/api/trackback/id/tr418890004

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Evi@na 2016.07.14. 20:19:19

@Gy. Horváth Károly: No meg gondolom, nincs úgy túlárazva, mint a plázában, ami szintén ázsiai...
süti beállítások módosítása