Grafomániákus Laikus

Grafomániákus Laikus

Fürdőszoba - Abból, ami van - 1. rész

2015. szeptember 04. - Evi@na

A fürdőszoba kb. a 90-es években készült, így úgy éreztem, némi esztétikai felújításra mindenképpen szorul. Mivel ez csak egy mellékes projekt a ház átalakítása mellett, törekedtem arra, hogy lehetőleg minél kevesebb összegből gazdálkodva oldjam meg a feljújítást. 
Bejegyzésem fókuszában a zuhanytálca fog állni, annak kavicsokkal való kirakásához szeretnék néhány tanácsot adni. Szeretném leszögezni, hogy nem vagyok burkoló, a saját tapasztalataimat fogom megosztani, olyasmiket,melyeket jó lett volna már azelőtt tudnom, hogy belevágok...
Az ötletet egyébként innen vettem.

A szükséges anyagok:

- Folyékony fólia: Erre abban az esetben lesz szükséged, amennyiben teljesen az elejétől építed a zuhanytálcádat. Az enyém korábban ki volt csempézve, ám utólag mégis úgy gondolom, nem ártott volna...

- Kavicsok: Ez lehet, hogy lesz neked otthon is, de vehetsz kész, kavicsos burkolólapokat is (ezek jóval drágábbak). Könnyebb velük dolgozni, de az alkotás öröme elveszik. Ráadásul azok szabályosak, amit te csinálsz, az rusztikusabb lesz. 

- Csemperagasztó: Én flexibiliset vettem, de vehetsz pl. fehér színűt is.

- Fuga és fugaimpregnáló, esetleg műgyanta (A műgyantával nincs tapasztalatom, de van rá példa, hogy valaki azzal öntötte ki)

Eszközök, szerszámok:

- vödör, fúrógép, keverő vagy ha nincs, akkor spaknival is kikeverheted a ragasztót
- Rongyok, szivacsok, több vödör esetleg
- ecset
- erős idegrendszer, sok türelem

1.) A kavicsokat gondosan átválogatjuk és átmossuk. Mindenképpen ez legyen az első lépés, hogy ne akkor kelljen kapkodni, ha már köt a ragasztó.
2.) A felületet, amit burkolni szeretnénk, nagyon alaposan megtisztítjuk
3.) Bekeverjük a ragasztót: az állaga olyan legyen, hogy simán megálljon a spaknin, ne legyen folyós a felülete. Szóval iszonyatosan sűrű legyen, mert ha hígra csinálod, akkor nem fog beleragadni a kavics és nagyon lassan is fog kötni. Ha ezzel is meg vagy, mindent készíts oda magad mellé. (A megmosott, valamelyest megszárított kavicsokat, rongyot, vizes vödröt, spaknit, vagy amivel felhordod a ragasztót.)
4.) A kavicsolást a tálca aljával kezdtem, annak is a széleivel és így haladtam a lefolyó felé (ezt előzőleg valamivel eltömítetted, hogy bele ne menjen a ragasztó). Próbáltam rá figyelni, hogy lejtése legyen, így a a szélek kirakását nagyobb kövekkel kezdtem, ami azt eredményezte, hogy alatta némileg vastagabb is volt a ragasztóréteg. Ahogy haladtam a lefolyó felé, egyre kisebb és laposabb kavicsokat használtam. Amikor válogatod és rakosgatod a kavicsokat, mindenképpen gondolj rá, hogy azon fogsz állni, tehát a kavics ne álljon ki jobban a ragasztóból, mint, amit majd a talpad elbír! A kereskedésben egyébként emlékeim szerint négy féle kavicsot vehetsz zsákban, az én választásom a két középső méretre esett.
imag2005.jpgA kezdetek...

5.) Haladsz szép lassan, mintázod, ahogy szeretnéd, ha a tálcád kiraktad, pihensz egy napot, hogy hadd száradjon addig a ragasztó is.
6.) Másnap frissen, és üdén nekiláthatsz az oldalaknak is. Újra nagyon sűrű ragasztót keversz, mert az oldalán nehezebben áll meg a kő, de ha ügyes leszel, ebből sem lesz gond! Újra pihentek egy napot: te is, és a már szépnek ígérkező zuhanytálcád is.

Tipp: Ha én újra kavicsolnék, biztosan sokkal ritkábban tenném őket! Több okból is:
- Esztétikusabb
- Praktikusabb (könnyebb fugázni és később takarítani is)
Sajnos én nem találtam el eléggé elsőre a ragasztó sűrűségét, és a sűrű kirakással ezt próbáltam kompenzálni. Ha kellően sűrű állagú anyagot keversz, erre nem lesz szükség! Figyeld majd meg a kész állapotú fotókon, hogy az oldalakon, az alsóbb szinten milyen jól mutat, hogy ritka. 

7.) El fog érkezni az a pont, ami szinte mindenkinél máshogy alakul. Én először a WC körénykén is ki szerettem volna kövezni, de ahogy a tálcával majdnem végeztem, úgy döntötem, inkább járólappal kombinálom. Annak lerakását viszont szakemberre bíztam. Miután a padló elkészült, a lapok körül újra ragasztottam, majd a fürdőszoba minden oldalát szintén kikavicsoztam.

8.) A fugázás
A fugázást szintén szakemberre bíztam. Először a padlót fugázta ki, majd némi száradási idő (kb. fél óra) az oldalakat is (oda kicsit hígabb masszát készített). A fuga felvitele a kavicsok közé ecsettel történt. Vártunk, majd áttörölte a felületeket. A távozása után én még akcióba lendültem: fogtam egy szivacsot, és majdnem minden követ egyenként körbetörültem, mert igazán így adja ki szépen a mintát. A következő lépésben egy fogkefével teszem meg ugyanezt, majd mosószeres vízzel törlöm át. Teljes száradás után a fugát impregnálóval fogom kezelni.

Tipp: Amikor kerestem, hogy milyen csempével és fugával kombináljam a zuhanytálcát, a következő szempontokat vettem figyelembe:
- Hasonló színű legyen a padlólap, mint valamelyik kavics, amiből több van
- Ha teljes fürdőszobát készítesz, ne kombinálj túl sokféle anyagot, mert a kavics önmagában elég domináns
- A fuga kicsit világosabb, mint a járólap és a kavicsok, így szépen kiemelődnek mind

Még mindig nincs teljesen kész, de az utolsó állapotról tudok mutatni képet:

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://epizodokeletembol.blog.hu/api/trackback/id/tr827732956

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása