Grafomániákus Laikus

Grafomániákus Laikus

A kulcs misztériuma

2014. június 29. - Evi@na

imag0739_1404061069.jpg_823x492

A legtöbben tudjátok, hogy az elmúlt hónapokban mérföldkőhöz értem az életemben. Úgy érzem, mintha az őseim után való kutakodással, melyet az őket való megismerni vágyás motivált, a valóságban is új dimenziók nyíltak volna meg előttem. A helyükre kerültek dolgok, megértettem egy csomó mindent. Például a kulcs, meg a lakatmániánkat.

Mindig is szerettem, csodáltam a kulcsokat és a lakatokat is. Folyamatosan figyelem, ahogyan megjelenik a művészetben,  a hétköznapi szóbeliségben vagy a magas irodalomban.
Balladai szimbóluma a testi szerelemnek ˇlakatomba helyezi kulcsátˇ, vagy bármi másnak, melyre megfejtést keresünk.

Emlékszem, édesanyám szeretett bejárni a szobámba, és mikor hazajöttem, alkalomadtán megdorgált az ott fellelt kaotikus állapotok miatt. Nekem több se kellett, lementem apám műhelyébe, ahol természetesen kulcs és zár is volt bőven és kicseréltem az ajtóm zárát. Voltam vagy 12 éves, utána mindig zártam az ajtómat... zártam amúgy is, mert szerettem visszavonulni, a magányt, könyveim társaságát. Ily módon a kulcs és a zár számomra a személyes szférám védelmét biztosította, amely családunk hivatása miatt amúgy is erős védelemre szorult. 

Ha nagymamimat valahova időpontra viszem, rendszerint korábban igyekszem ott lenni nála, ugyanis a ház bezárása nem egy ajtóra, hanem a ház minden egyes helyiségére kiterjed! Gyakorlatilag mindent folyamatosan kulcsra zárva tart.

A sokk akkor ért, mikor először mentem a dédapai házhoz. Ennyi lakatot, kulcsot én még nem láttam, mint, amennyi ott volt és még mindig van! Ládákban, dobozokban, itt-ott hever egy-egy darab... 
Ekkor állt össze a kép igazán, hogy gyakorlatilag ezt a vonzalmat megörököltem. Nálam nyilván enyhült már a tünet, de mégis, meg van... személyiségemben is ott van szimbolikusan: aki ismer, tudja, hogy közlékeny, viszonylag extrovertált típus vagyok, de be is tudok eléggé zárkózni akár véglegesen is...

Rajongásom e szépségek iránt ezen oldal létrehozásában manifesztálódott, melyet már nem egyedül szerkesztek, de frissítjük, töltögetjük Nektek is, lelkesen...
https://www.facebook.com/pages/Var%C3%A1zslatos-kulcsok-%C3%A9s-lakatok/757785237585272?ref_type=bookmark



A bejegyzés trackback címe:

https://epizodokeletembol.blog.hu/api/trackback/id/tr246452831

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása