Grafomániákus Laikus

Grafomániákus Laikus

Pékség cégér nélkül - XI. ker. Bartók Béla út 15/b

2015. június 29. - Evi@na

A Heti Válasz egyik újságírójának a cikke nyomán bukkantam rá arra a pékségre, melyet még csak egy cégtábla sem hirdet, mégsem szűkölködik vásárlóközönségben.

Mielőtt beszámolnék az üzletben szerzett tapasztalatimról, hadd áruljam még el, hogy a péket Vajda Józsefnek hívják, és nem ez az első próbálkozása. A Heti Válasz szerint a  a Batthyány utcában már van egy üzlete, igaz, ott cégtáblával. Pékműhely nevű kft.-e egy fagyizót is üzemeltet Kedveskrém néven. Most pedig lássuk, milyen tapasztalatokkal sikerült gazdagítanom magamat az állítólag adalékanyagokat is nélkülöző pékségben.


Nagyjából reggel 8 óra körül tértem be, azaz reggeli szempontjából főidőben. Nem állt ugyan előttem senki, de mögöttem már gyorsan megtelt a kis üzlet, egy hölgy már az ajtó küszöbén várta, hogy sorra kerüljön. 
A péksütemények terén a választék szegényesebbnek bizonyult a manapság megszokotthoz képest, ám látvány, illat és frissesség tekintetében magasan felülmúlta az átlagot. Rá is gerjedtem gyorsan egy túrós táskára és egy diós csigára, de a kis kosárkákba ízlésesen kipakolt sütik közül, bármelyikbe egy óriásit haraptam volna. Megláttam a kenyérkínálatot is: kb. öt féle kenyérből a teljes kiőrlésű tönköly mellett döntöttem. 
A kiszolgálás udvarias volt ugyan, azonban kicsit kapkodónak éreztem, mintha siettettek volna. Már fizettem ugyan, de azért a második körben sikerült egy cappuccinot megkaparintanom. Utólag úgy éreztem, bár ne tettem volna. Az én elvárásaim a kávék terén köztudottan rettenetesen magas, de sajnos itt még a kávé íze miatt sem fanyaloghattam, ugyanis egy rémesen híg tejeskávét sikerült összekapkodni, amelyet a munkahelyemen javítottam fel a céges kávégépből. 
Hála Istennek a cappuccino-sokkot csak azután éltem át, miután már kellőképpen delíriumos állapotba kerültem a a túrós táska és diós csiga ízétől. Na nem mintha olyan nagy étkű lennék, de ahhoz, hogy a minimális jóllakottsági érzésem meglegyen, szükség volt rájuk, ugyanis elég kicsik voltak. Cserébe viszont egyáltalán nem drágák. A két sütemény a kenyérrel együtt kicsit több, mint 800 ft-ba került. Hogy őszinte legyek, már a bőségesnek hangzó reggeli után vártam, hogy mikor lesz már ebéd, minden esetre úgy érzem, egy próbát mindenképpen megért a pékség. Az ízek, és a minőség egyaránt tökéletes, és a kenyeret formázó pék látványa az üvegfal mögött is élmény volt. Összességében: 10/8, azaz mindenképpen megüti az erősen ajánlott kategóriát.

Minden esetre öröm azt látni, hogy nő az ilyen és ehhez hasonló kis manufakturális üzletek száma. Támogassuk hát őket, hogy rentábilisan tudjanak működni, hiszen elsősorban tőlük kaphatunk minőségi, egészséges ételeket.

A bejegyzés trackback címe:

https://epizodokeletembol.blog.hu/api/trackback/id/tr997439418

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása